InVi

Nyhetsbrev 2020-1 (07.02.2020)

Da er vi i gang med 2020 og her får du litt info om status, prisjusteringer, foreningsportal, fakturering og planer.

1. Justering av prisopplegget

Vi forenkler produkter og priser på InVi fra og med januar 2020:

  1. Pakken "Nettside + Drift" fjernes. En benytter enten Nettside eller Drift eller begge deler
  2. Prisen på Drift settes ned fra 290,- til 270,- slik at prisen for de som har både nettside og drift blir den samme som før. De som bare har drift, får litt reduksjon i prisen
  3. Avslutter tilbudet om gratis e-post når en har Nettside. De som har e-post, betaler for det uavhengig av andre pakker. De som har nettside og e-post får dermed en prisøkning på 4,- pr. måned.

Vi legger om dette i ukene framover og en vil se endringen i Konto-modulen.

2. Foreningsportal er klar

De som ønsker å ha et levende register over sine lag og foreninger, kan nå ta i bruk Foreningsportalen. Løsningen koster kr. 350,- pr. måned og har ingen oppstartskostnader. Vi gir som ellers gratis brukerstøtte og kan også hjelpe til med å importere data uten ekstra kostnader. Løsningen inkluderer:

  1. Eget nettsted med valgfri adresse (standard er x.foreningsportal.no)
  2. Foreningsregister på nettet som administreres fra InVi
  3. Se foreninger med ulike fritidsaktiviteter (knytte foreninger til nærmere 100 ulike fritidsaktiviteter)
  4. Enkelt å sende ut sms/e-post til foreningene
  5. Mulighet for å sende ut melding (sms/e-post) med lenke som lar foreningen enkelt oppdatere sine egne opplysninger
  6. Løsningen fungerer på alle enheter (PC, nettbrett, mobil)

Løsningen tilbys til frivilligsentralene uansett hvilke pakker en har fra før og kan brukes av personer som er tilknyttet sentralen. Dersom interessen er stor, vil vi etter hvert tilby en utvidet foreningsportal med kulturkalender. Denne vil koste noe mer. Du kan se demo for foreningsportal på demo.foreningsportal.no eller lese litt mer og se eksempler på foreningsportal.no.

For bestilling eller spørsmål, send en e-post til wis@wis.no og vi tar kontakt.

3. Forbedringer i InVi

Du kan alltid gå inn på wis.no/invi/utvikling for å se hva som er gjort, hva vi jobber med og hva som kommer. Vi jobber nå med noen generelle forbedringer i InVi. Vi skal gjøre det enklere og raskere å bruke filter og også noen bedre visninger. Her er noen forbedringer som er lagt ut i det siste:

  • Hold nede Ctrl når du klikker på en oppføring, så åpnes den i ny fane
  • Når du står i en oversikt eller liste, kan du holde nede Alt når du klikker. Da åpnes den direkte i redigering
  • Dersom du på et oppdrag velger at alle på aktiviteten eller alle frivillige kan delta, vil de frivillige finne oppdraget på startsiden under "Tilgjengelige oppdrag". Men bare når aktuelle vilkår er oppfyllt (mangler frivillige, personen er tilgjengelig, er ledig og har riktige stikkord osv). Så kan den frivillige klikke seg inn å velge Ja eller Nei.
  • Har endret språkbruken litt med at "Mine oppdrag" har blitt "Dine oppdrag". Vi tenker på InVi som en assistent, og systemet henvender seg til brukeren med "du", "deg" og "dine".

4. Kommune- og fylkesreformen

Rett etter nyttår oppdaterte vi postnummer, kommuner og fylker i InVi. Men mange sentraler har fått nytt navn på sin kommune. Dermed er det flere ting en kan ha behov for:

  • Nye adresseopplysninger for sentralen: Gå til "Min enhet" og oppdater opplysningene der. Det vil også oppdatere info som står nederst på nettsiden for dere som har nettsider gjennom InVi.
  • Endret e-post adresse på kontakter: Gå i kontaktmodulen og endre e-postadresse
  • Endret brukernavn: Mange bruker e-post i brukernavnet sitt. Gå i kontaktregisteret og endre brukernavnet som står til høyre under "Pålogging"
  • Endret e-post adresse for avsender: For dere som sender e-post fra InVi, må en gå inn på "Min profil" og Avsendere for å legge til nye avsenderadresser og fjerne de gamle. De nye må godkjennes med kode som normalt

5. Fakturering

Vi sendte 15.01.2020 ut faktura for 2. halvår 2019.

Det ble fakturert for påloggings-sms'er i første halvår, men vi har tidligere bestemt at WIS skal dekke kostnaden med disse meldingene. De som ble fakturert for dette i første halvår har fått det trukket fra på grunnlaget for 2. halvår 2019. Du ser grunnlaget for alle halvår i Konto-modulen i InVi.

 

Med hilsen teamet bak InVi