Internett: www.wis.no E-post: wis@wis.no |
Vår viktigste kompetanse er kreativitet, fantasi, arbeidsglede og humor. Windows og Windows-programmerDe som arbeider med utvikling og drift har inngående kjennskap til Windows og programvare på denne plattformen. Vi har flere medarbeidere med sertifisering fra Microsoft på mange områder. ProgramvareutviklingGjennom alle våre prosjekter har vi vært innom de fleste utviklingsverktøy og databaser. BrukergrensesnittVi har gjennom årene laget flere hundre dataprogrammer, og vi har hele tiden prøvd å finne optimale løsninger. Dette har lært oss en del prinsipper som gjør at vi kan lage bedre løsninger for brukerne. DatabaserVi har utviklet databaseløsninger på svært mange plattformer siden 1990. Vi nevner noen av de databasesystemer vi har utviklet og solgt løsninger på:
Internettbaserte systemerVi har siden 1992 hatt alt teknisk ansvar for GSI (Grunnskolens Informasjonssystem). Vi foreslo å legge hele GSI på Internett, og dette ble en realitet fra høsten 2001. GSI samler inn rundt 700 tall fra over 5.000 enheter i løpet av ca. tre uker. Vi har vært oppe i nærmere 1.000 samtidige brukere på våre servere uten at vi har opplevd kapasitetsproblemer. StatistikkVi har arbeidet med statistikk i mange prosjekter. Det gjelder både innsamling/registrering, behandling og presentasjon. Noen eksempler på relevante prosjekter:
Nettverk, kommunikasjon og sikkerhetOgså her har vi flere medarbeidere med sertifisering innenfor mange områder. Vi forsøker hele tiden å oppdatere kunnskapen etter hvert som teknologien endrer seg. Vi arbeider med servere, nettverk, brannmurer, routere og mye mer innenfor dette området. I fokus står alltid sikkerhet. Sikkerhet mot å miste data, og sikkerhet mot at data kommer på avveier. Design og profileringVi har i mange år levert alle slags trykksaker, fotoprosjekter, filmer og nettsteder til bedrifter over hele landet og noe i utlandet. Menneskelig kommunikasjonFordi vi alltid prøver å sette oss inn i kundens behov, har vi fått trening i å snakke et språk som alle forstår. Vi bruker denne kompetansen når vi gir brukerstøtte og holder kurs/presentasjoner for små og store forsamlinger. Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. Våre kunder kan ofte mest om andre ting enn data. |