Brukerstøtte

< Til prosjektet

Wis Tiltak Versjon 5.0, 15.02.2010

En stor oppdatering av programmet med nytt design, ASVL sine årsrapporter, og en god del ny og gammel funksjonalitet er fikset.

Antall punkt: 37

Område Tekst Status
Generelt
739
Lenker til nyttige ressurser

Det er fikset en kategori for lenker på startsiden til programmet hvor brukere kan legge inn snarveier til mye brukte ressurser utenfor Wis Tiltak. Denne kategorien støtter snarvei til mapper, internettsider, dokumenter og lignende.

Utført
Generelt
772
Diverse utvikling

Det er utført en god del utvikling som ikke direkte er synlig for brukeren, men som likevel er en veldig stor omlegging fra forrige versjon. Dette innebærer færre feilmeldinger, raskere brukergrensesnitt, raskere oppdatering, raskere oppstart og lignende.

Utført
Rapporter
440
Ny rapport: ASVL's Fraværsstatistikk
ASVL's Fraværsstatistik skal lages og aktiveres i Wis  Tiltak. Denne rapporten leveres per halvår / år.
Utført
Hjelp
770
Oppdatering av hjelpetekst og videohjelp

Oppdaterte hjelpetekster og hjelpevideoer gjør at bruken av nye Wis Tiltak blir enklere og mer oversiktlig.

Utført
Generelt
777
Vurder nytt installasjonssystem

Nytt installasjonsprogram gjør installasjon og oppdatering av Wis Tiltak en del enklere og raskere. I tillegg gjør dette at vi får minsket størrelsen på installasjonen litt.

Utført
Tekstbehandler
673
Ny tekstbehandler

Denne versjonen inneholder en sterkere og enklere tekstbehandler basert på MS Word sin utforming.

Utført
Personal
779
Fiks tilgangsstyring med sjekk mot avdeling på personal

Tilgangsstyring har tidligere ikke sjekket tilgang mot avdeling på personalmodul. Dette er fikset slik at man enklere kan sette opp tilgang til avdelingsledere og lignende.

Utført
Fraværsføring
767
Ny type på fravær
Lagt til  permisjon uten lønn på fraværs typer.
Utført
Avdelinger
633
Sjekk tilkobling til datamappe

Sjekk om tilkobling til databasen er i orden ved oppstart av Wis Tiltak. Dersom brukeren ikke har tilgang til å lese/skrive til angitt datamappen, vil brukeren få beskjed om å lukke programmet eller prøve igjen. Dette hindrer at programmet låser seg hvis f.eks nettverket er nede på en server, brukeren ikke har tilgang til mappen og lignende.

Utført
Generelt
864
Slette til søppelbøtte over hele programmet

Wis Tiltak har nå fått søppelbøtte med mulighet til å gjenopprette det meste av slettet innhold i programmet. Søppelbøtten gjør det mulig å gjenopprette enkeltelementer, permanent slette enkeltelementer, gjenopprette alt innhold, eller permanent slette alt innholdet i søppelbøtten.

Utført
Generelt
735
Automatisk lagring av data

Automatisk lagring av endrede data etter angitt tidsintervall er fikset.

Utført
Generelt
731
Lagreknapp på menylinje

Det er reinnført en lagreknapp på menylinjen i programmet. Denne knappen kjører samme rutine som automatisk lagring kjører.

Utført
Tekstbehandler
726
Lås post under redigering i tekstbehandler

En kritisk feil i tekstbehandleren gjør at hvis man åpner en post (loggføringer, tekstmaler m.m.) for redigering, så blir ikke denne posten sperret for endringer av andre brukeren. Dette gjør at hvis man er uheldig så kan andre brukere låse posten for redigering mens man selv er i tekstbehandleren og skriver på samme post.

Utført
Generelt
768
Oversikt over brukere

Det er laget en oversikt over alle brukere i Wis Tiltak med status på innlogging, antall på tiltaksordning, antall oppgaver og lignende. Denne oversikten er hovedsaklig kun tilgjengelig for administrator.

Utført
Hjelp
469
Multiselect ved import av tekstmaler
Multiselect (muligheten til å velge flere tekstmaler samtidig i listen) blir aktivert slik at man enklere kan importere flere maler om gangen.
Utført
Generelt
744
Ny skjemamal
Hentet inn skjemamalen "Egenkartlegging for deltakere i Arbeid med bistand". Ligger under system flippen i tekstmal.
Utført
Avdelinger
635
Ny funksjon for menyoppsett

Ny funksjonalitet gjør at menyoppsettet styres direkte av tilgangsstyringen. Brukeren vil kun ha menyvalg han har tilgang til, og andre menyvalg vil være skjult for brukeren. Systemet oppdaterer seg etter tilgangen, men administrator har også mulighet for å overstyre dette.

Utført
Generelt
715
Nytt menysystem

Denne versjonen av Wis Tiltak inneholder et nytt, statisk menysystem som er utviklet sammen med det nye designet. Menyoppsett er fjernet, og menyen er laget statisk siden dette gjør at vi enklere kan kjøre opplæring og support til våre kunder. Menyvalg som ikke er tilgjengelig grunnet tilgangsstyring blir fjernet automatisk fra menyen eller deaktivert.

Utført
Avdelinger
638
Feilmeldinger som oppstår i Wis Tiltak

Det vil bli lagt inn filter for feilmelding som kommer fra Windows og andre programmer enn Wis Tiltak. Feilbehandleren til Wis Tiltak har frem til dags dato plukket opp feilmeldinger som kommer fra andre programmer og operativsystemet, og vist dette til brukeren som "en feil har oppstått i Wis Tiltak" selv om dette ikke har hatt noen tilknyttning til programmet.

Utført
Innlogging
714
Feilsøking og logging ved oppstart

Det er laget feilsøking og logging under oppstart av Wis Tiltak, noe som gjør at brukere slipper å oppleve feilmeldinger og at programmet henger. Hvis det blir funnet feil eller problemer under oppstart av programmet vil brukeren komme til en oversikt som gjør det mulig å feilsøke, starte på nytt, lukke programmet og lignende. Denne skjermen kommer også hvis en oppdatering pågår.

Utført
Tekstbehandler
654
Forhåndsvisning i tekstbehandler

Det vil bli laget forhåndsvisning av utskrift direkte fra tekstbehandleren slik at man slipper å gå ut av tekstbehandler og videre inn i forhåndsviser.

Utført
Generelt
704
Problemer med feilmeldinger

Tidligerer versjoner av Wis Tiltak har slitt en del med feilmelding på grunn av AccessViolation (problemer med å sette fokus, hente ut verdier fra eksterne skjema og lignende), men dette er fikset i denne versjonen av Wis Tiltak.

Utført
Backup
651
Feil i egne tiltak

Informasjon om aktivt tiltak kommer ikke opp hvis deltakeren går på et tiltak som er opprettet av bedriften (ikke standardtiltak fra WIS).

Utført
Dokumentmaler
627
Enklere opplegg for registrering av kontakter
Forbedre registrering av personer som bare er tilknyttet et firma eller kontakt (relasjoner). Her kan man velge om man vil legge til person i kontaktregisteret eller bare skrive navn og kontakt info.
Utført
Tekstbehandler
590
Forbedre stavekontroll

Oppdatering av ordlister, og forbedring av stavekontroll. Det blir også endret grensesnitt for merking av feil og lignende.

Utført
Avdelinger
650
Feil ved registrering av lisenskode for kommende år

En feil gjør at det ikke er mulig å legge inn lisenskode for kommende år da lisenssjekken sjekker kun gyldighet opp mot år 2008. Dette er fikset slik at man kan legge inn lisenskoder for kommende år.

Utført
Tekstbehandler
559
Feil ved tekstfarge, bakgrunnsfarge og cellefarge.
Man får ikke satt tekstfarge, bakgrunnsfarge og cellefarge i tekstbehandlere.
Utført
Dokumentmaler
615
Nye felt i kontaktmodulen

Nye felt blir tilgjengelig i kontaktmodulen.

Utført
Tilgangsstyring
556
Markering av oppgavestatus
Markering av oppgavestatus (lest, viktig, utført og lignende) blir aktivert i kommende versjon, for enkelt å kunne sortere oppgaver på status.
Utført
Dokumentmaler
605
Registrering av personal via kontaktmodulen

Mulighet til automatisk opprettelse av personal via kontaktregistreret. Når man oppretter en ny kontakt vil man kunne sette denne personen som ansatt (personal) fra kontaktmodulen, og dermed slippe opprette samme personen i to forskjellige moduler.

Utført
Avdelinger
597
Stabilisering av Wis Tiltak
Stabilisering av Wis Tiltak for å bli kvitt alle feilmeldinger som har plaget brukere, som f.eks AccessViolation-meldinger.
Utført
Dokumentmaler
607
E-post adresse i personkategorien i kontaktmodulen

I kategorien Personer i kontaktmodulen er det blitt lagt til e-post som eget felt i listen. Ved dobbelklikk i feltet, hvis adresse er fyllt ut, vil standard e-post klient starte opp med ny melding til valgt person.

Utført
Dokumentmaler
608
Filter på person i loggføring for firma

I loggføring på firma under kontaktmodulen vil man i feltet person kun få opp personer med tilknyttning til valgt firma i stedet for alle kontakter i kontaktregisteret.

Utført
Dokumentmaler
606
Ny relasjon

Relasjonen "søsken" blir lagt til i relasjonskategorien i kontaktmodulen.

Utført
Generelt
736
Endre utseende på flettefelt

Mulig å endre utseende på flettefelt ved å endre hvilke klammer som skal brukes, og hvilken tekst-/bakgrunnsfarge som flettefeltet skal ha.

Utført
Backup
631
Søppelbøtte

Det lages funksjonalitet for søppelbøtte hvor all slettet informasjon havner. Man har her muligheten til å angre sletting av kontakter, ansatte, loggføringer m.m. Valg som f.eks automatisk tømming blir også aktivert.

Utført
Brukeroppsett
592
Innkommende e-post
Intern e-post klient i Wis Tiltak gjør det mulig å motta e-post fra en innkommende e-post server med direkte fletting som logg på kontakter eller deltakere. Det er ikke mulig å sende e-post grunnet begrensninger satt av datatilsynet med tanke på utgående informasjon av systemet.
Planlagt