Markedsføring - sunt folkevett satt i system! |
Endret: 07.05.2005 | |
|
Sunt folkevett satt i system!
|
Markedsføring er kommunikasjon - kommunikasjon er utveksling av informasjon!
Markedsføring omfatter ALT vi foretar oss for å bedre vår informasjon, for å oppnå et salg - eller for å formidle vårt budskap.
Det handler om å få størst mulig respons for en lavest mulig innsats!
Vår hovedoppgave er å bistå deg som oppdragsgiver i valg av målgruppe, budskap og virkemiddel.
|
Profilering En grunnleggende oppgave i all markedsføring er profilering.
Profilering er å skape bedriften eller organisasjonens "ansikt" i forhold til omverden. Kjernen i profilen er å utvikle et helhetlig bilde og et riktig forhold til kundene. For enkelte organisasjoner vil det si å løfte den ut av anonymiteten.
En profil kan ikke skapes ved en enkelt profileringskampanje. Profilen skapes over flere år, ofte som et resultat av alt det bedriften gjør og står for.
Hva ønsker organisasjonen selv å stå for? Profilen skal gi forståelse av uttrykk og omriss av hva som ligger i organisasjonens personlighet og verdigrunnlag, og gi tillit og troverdighet både utad og innad i en organisasjon.
Det er mange forhold som skaper betydning og oppfatning av profilen og som fastslår en organisasjons fortrinn og posisjon. For de fleste vil det være flere elementer som spiller en rolle når de skal profilere seg. Disse elementene må også være i samspill med helheten for profilen
|