Internett: www.wis.no E-post: wis@wis.no
Tlf: 7245 0190 Fax: 7245 0191

Startsiden | Produkter | Drift | Markedsføring | Ta kontakt | Gå til
Søk:

Startside

Om nettstedet

Kontakt

Kundeweb

Produkter

Trykksaker

Foto

Video

Visuell markedsføring

Presentasjoner/stands

Internett

WisWeb

3D-animasjoner

Referanser

Om markedsføring

Valg av medium

Endret: 07.05.2005  

Ulike kommunikasjonskanaler


Ulike kommunikasjonskanaler:

1. Klassisk reklame:

annonsere i avis, tids/fagskrift, kino, radio eller TV.

2. Direkte markedsføring:

- Telefonsalg, ringe direkte til dine potensielle kunder.

- Internett: spre markedsføringsbudskapet ditt ved å oppmuntre andre til å bringe det videre.

For at en slik metode skal fungere må du gi bort noe som er gratis. Dette kan for eksempel være verdifull informasjon, eller et produkt. I tillegg må det være lett å spre budskapet. Ta i bruk E-post, ditt eget websted, grafikk og nedlasting.
En annen måte å markedsføre seg på via nettet, er å ta i bruk andres ressurser. Kan du for eksempel benytte andres sider til å legge ut
artikler om ditt tilbud?

3. Direkte reklame: send kundeinformasjon til en definert kundegruppe.

Gjennom din egen kundedatabase/ adresseregister (dersom du har drevet en stund) eller ved å kjøpe adresser, kan du sende reklame rett til de kundene du ønsker nå.

4. Aktiv bruk av media: få aviser/fagskrifter til å

skrive om deg og ditt produkt, skriv innlegg selv.

5. Utstillinger, messer.

6. Kundebesøk.

 

Eksempel:

Du skal markedsføre et nytt type hundefôr.

Hva vil du oppnå?

Du må formulere et mål på hva du vil oppnå i denne omgang og mål for fremtiden. Siden firmaet er helt i startfasen, er hovedutfordringen nå å kapre kunder og oppnå en markedsandel på 5%.

Målgrupper:

Hundeeiere i Møre og Romsdal/Sør -Trøndelag.

Tips til gode formuleringer:

Billigste hundefôr i byen! Du må forsøke å nå fram så interessevekkende som mulig, og på en slik måte at du når fram til akkurat dine kunder så direkte som mulig.

Hvor:

Kundebesøk: Oppsøk dyrebutikkene i området, Annonse i Norsk Kennel Klubb, delta på hundeutstillinger, Internett.

Kostnad:

Annonse: 10.000 Utstilling: 15.000 Kundebesøk:20.000. Internett: 3.000 for nettleie