Internett: www.wis.no E-post: wis@wis.no
Tlf: 7245 0190 Fax: 7245 0191

Startsiden | Produkter | Drift | Markedsføring | Ta kontakt | Gå til
Søk:

Startside

Om nettstedet

Kontakt

Kundeweb

Produkter

Trykksaker

Foto

Video

Visuell markedsføring

Presentasjoner/stands

Internett

WisWeb

3D-animasjoner

Referanser

Om markedsføring

Prisreduksjon - det beste markedsføringstiltaket?

Endret: 04.07.2007  

Prisreduksjon - det beste markedsføringstiltaket?


Pris er det mest brukte virkemiddel innen markedsføring.

 

Et viktig spørsmål å stille seg ved bruk av lav pris og tilbud som bærende del av markedsføringen er rett og slett å stille seg spørsmålet:

-"Har jeg råd til å selge så billig?"

 

Selv om dine konkurrenter kanskje har det, er det ikke sikkert at din bedrift kan overleve en priskrig!

-Prisen skal ideelt sett representere det antall kroner din bedrift er villig til å gi fra seg produktet for!

 

Som eksempel på hvilke utslag en prisreduksjon vil gi, kan vi ta for oss en vare som har en dekningsgrad på 60%:

-setter vi ned prisene med 10%, må vi selge 20% flere enheter for å tjene det samme

-setter vi ned prisene med 20%, må vi selge 50% flere enheter for å tjene det samme

-setter vi ned prisene med 30%, må vi selge dobbelt så mange enheter for å tjene det samme

Markedsføring bør derfor ikke ensidig fokuseres på pris. Det aller beste er å kunne tjene bedre på hvert eneste salg....

Aktiv og god markedsføring kan hjelpe deg å oppnå dette.